Tuesday 8 June 2010

Потресът от бялата страница

Винаги ми е адски трудно да започна да пиша нещо. Все се чудя, дали това е израз на графомания или пък нещо не съм много в ред и трябва да си излея душицата пред клавиатурата (защото умението ми да пиша на ръка отдавна потъна в небитието). Изпитвам небивал потрес пред "бялата страница" и не мога да го измисля тоя увод. Знам, че след това е лесно и ще започна да се набирам на копчетата, като машинописка, но някак си първите едно-две изречения ми отвяват акъла.
Чета блогове, основно кулинарни, от година и нещо и откакто започнах да чета този на Йоана много се вдъхнових от лекия и приятен начин, по който тя описва нещата и смесва своите мисли с това, което приготвя. И нещо започна да ме чопли - обичам да готвя, да изразявам себе си и да споделям. Обичам и да се развивам и да ставам по-добър в нещата, които ми носят удоволствие и искат умения. И, за да се предизвикам (е, за да я задоволя тая графомания), реших да си направя блог. Ей така, да споделям кулинарните си провали и успехи (а дано най-сетне направя нещо, без да сгреша няколко пъти), както и по-безинтересните си мисли, с тези, които имат желанието да ме четат.
За финал искам да кажа, че според мен във всичко, което ни обгражда има някаква магия. Или енергия. Или моджо. Абе каквото искаш си го кръщавай. Но тази магия е вплетена дълбоко в самия живот и в източниците на живот. И когато съм в кухнята, отворя бурканчетата с подправки, маслото закъкри (и прегори) в тигана и започна да приготвям нещо, се отнасям и всеки миг ми носи някаква палитра от усещания. Магията става и дори яденето да прегори, аз се чувствам прекрасно. И смятам, че за всеки, който влезе в кухнята, за да направи нещо повече от това, да си напълни стомаха, това е важно. Човек трябва да открие, къде чувства своята магия най-силно. И да я освобождава.

Лека нощ, незнайни читателю. Дано не съм бил прекомерно досаден и очаквай скоро моите първи споделени кулинарни опити.

П.С. Ще ми отнеме време докато му хвана цаката на blogger, така че дотогава оформлението няма да е цвете за мирисане.

1 comment:

  1. Започнало е да се получава много красиво. Давай напред :)

    ReplyDelete